Dada: Gran Turismo Polonia okiem motomaniaka

Minęło już niemal pół roku od wizyty w Poznaniu kilkudziesięciu egzotycznych wozów. Emocje zdążyły już opaść i choć wspomnienie po imprezie nie zostało najlepsze, warto spojrzeć na nią z perspektywy czasu.

Ferrari 430 Scuderia, Ferrari F430 Spider, Lamborghini Gallardo LP560-4

Ferrari 430 Scuderia, Ferrari F430 Spider, Lamborghini Gallardo LP560-4 (Studio Dada)

Pamiętając, jak wyglądały pokazowe przejazdy w poprzednich latach, postanowiłem odpuścić pokazówkę i skupić się na jaskini lwa, czyli miejscu, w którym wszystkie maszyny uczestników Gran Turismo Polonia nocowały.

Andersia Hotel

Andersia Hotel. To tu przed wejściem i na parkingu podziemnym można zawsze z bliska zobaczyć maszyny, na widok których każdemu miłośnikowi motoryzacji szybciej bije serce.
Ultima GTR

Ultima GTR — silnik V8 5,7 l, 720 KM, masa poniżej 1 tony, 2,6 s do setki — obok niesławnego Koenigsegga najszybsza maszyna na imprezie.
Lamborghini Gallardo Supperleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera — nazwa nawiązuje do historycznego modelu Lamborghini 350 GT, zaprojektowanego i budowanego przez Carrozzeria Touring, w którym nacisk położono na zbicie masy.
Lamborghini Gallardo Superleggera

Superleggera dzięki użyciu karbonu jest lżejsza o 100 kg od zwykłego Gallardo, rozwijając moc 530 KM. Żółty egzemplarz jest jednym z 45 wyprodukowanych w tym kolorze. Wszystkich egzemplarzy pierwszej serii powstało zaledwie 172.
Lamborghini LP 570-4 Superleggera

Lamborghini LP 570–4 Superleggera to model o 3 lata młodszy i 40 KM mocniejszy od żółtego poprzednika. 3,4 s — tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie setki.
Ferrari 430 Scuderia

Ferrari 430 Scuderia, odchudzona (o 100 kg) i mocniejsza (515 KM) wersja 430, reprezentowana była przez kilka egzemplarzy. 0–100 kmh w 3,6 s.
Ferrari 430 Scuderia, Ferrari 458 Italia

Przez te kilka dni w Poznaniu Ferrari na ulicach stało się widokiem dość pospolitym. Z obserwacji uczestników z bliska wynika, że to najczęstszy wybór dojrzałych kierowców.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Ferrari 458 Italia, Ferrari F430

Ferrari można było fotografować w dowolnych ustawieniach i konfiguracjach. Na zdjęciu Ferrari 458 Italia (570 KM, 3,4 s 0–100) przed starszym bratem — F430 (490 KM, 4 s 0–100).
Porsche 997 911 GT3 RS MkI

Drugim popularnym wyborem było Porsche 911 generacji 997, głównie w dostosowanych do torowych przygód wersjach, na zdjęciu: 997 GT3 RS MKI (415 KM).
Porsche 997 911 GT3 RS MkII

Nie do odróżnienia dla laików, ale dla znających temat różnice są oczywiste… to model 997 GT3 RS po liftingu (435 KM).
Porsch 997 911 GT CS

997 GT3 Clubsport i specyficzne poczucie humoru właściciela. Porsche to zdecydowanie najbardziej popularny wybór wśród młodych kierowców.
Porsche 928 GTS

Dla miłośników youngtimerów najciekawsze Porsche — 928 GTS, jeden z 2904 wyprodukowanych egzemplarzy, zamykający 18-letni cykl produkcyjny 928 (350 KM, 5,4 s 0–100)
McLaren MP4 12C

McLaren MP4–12C — brytyjski supersamochód (600 KM, 3,3 s 0–100) występował w dwóch egzemplarzach.
Chevrolet Corvette C6 Z06

Chevrolet Corvette C6 Z06 — kolejny potwór — 512 KM, 4 s do setki.
Mercedes-Benz C63 AMG Black Series

Najmocniejsza C-klasa, czyli Mercedes C63 AMG Coupe Black Series — wolnossące 6,2 l, 517 KM, 4,2 s 0–100.
Mazda RX-7

I na koniec niezwykle skromna w tym towarzystwie Mazda RX-7 FD. Niedostatki mocy rekompensowała charakterystycznym i niepowtarzalnym brzmieniem silnika Wankla.
Przed hotelem Andersia

Podsumowując: doskonały koktajl, przyprawiony dodatkowo paroma Maserati, Nissanem GT-R, Bentleyem i z pewnością jeszcze paroma innymi rodzynkami, o których zdążyłem zapomnieć. Dla miłośnika motoryzacji niewątpliwie gorące miejsce.

Oby nieodpowiedzialne zachowanie jednego z uczestników nie zamknęło możliwości realizacji Gran Turismo Polonia w kolejnych latach. Nauka z pewnością jest ważna — miejsce na szybką jazdę jest wyłącznie na torze i obyśmy tam zapraszali publiczność w przyszłości.

Jeżeli podoba Wam się sposób spojrzenia na samochody, koniecznie zobaczcie więcej moich zdjęć na stronie: http://www.studiodada.pl/fotografia-motoryzacyjna/.

Podziel się:

Także w kategorii Blogi:

Ferrari F12berlinetta ulicznie Giełda klasyków: 63 miliony dolarów za klasyki w Nowym Jorku Prezentacja Ferrari 458 Speciale 51. Rajd Barbórki Warszawskiej - zapowiedź Lincoln Capri Jaguar E-type Skorpion w akcji Classic Auto - 50 lat Porsche 911 Jak w raju - Classic Remise Berlin Giełda klasyków: 100 lat sztuki na 4 kołach Motoryzacja na czarno-biało Holandia motoryzacyjnie Porsche Boxster (986) Jak można fotografować samochody? Praga '13 Trójmiasto klasycznie Auto Nostalgia 2013 Pagoda Youngtimer Warsaw 2013 - piękno tkwi w szczegółach Zakończenie sezonu klubu 200+ TEAM w Pszczynie Cztery formy finansowania pojazdu Zakończenie sezonu 2013 z Youngtimer Warsaw Zacznijmy od początku Giełda klasyków: Jaguar XJ220

Popularne w tym tygodniu:

Subaru BRZ 2.0i Sport+ 6AT (2017) – test [wideo] Jeep Wrangler w szczegółach MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition – test [wideo]